IT-ers en systeembeheerders kunnen vanuit de Filippijnen allerlei technische ondersteunings- en beheerprocessen voor netwerken en systemen voor u uitvoeren.

Outsourcing Technische Ondersteuning

In de Filippijnen bevindt zich een groot aantal IT-specialisten. Velen van hen zijn werkzaam op IT-afdelingen en organisaties die technische ondersteuning bieden. Omdat zij technisch onderlegd zijn en het Engels goed beheersen, kunnen deze mensen ook diensten verlenen aan buitenlandse klanten. Bovendien is het dankzij de ligging van de Filippijnen in tijdzone EST+12 voor ons eenvoudig om opdrachtgevers in andere delen van de wereld ook 's nachts te bedienen. Dit heeft veel buitenlandse bedrijven ertoe bewogen hun technische ondersteuning deels over te brengen naar de Filippijnen. Daarbij gaat het vooral om technische ondersteuning via callcenters, die meestal beperkt blijft tot advies en probleemoplossing op een lager niveau voor specifieke merken en systemen. Daarnaast zijn er echter ook steeds meer specialisten met kennis van specifieke netwerken en systemen en met bevoegdheden voor platforms zoals Cisco en Microsoft.

MicroSourcing komt voort uit web-development; onze eerste ervaring met technische ondersteuning dateert uit 2004. In dat jaar verzocht één van onze eerste grotere opdrachtgevers ons zijn webservers op afstand te bewaken en te onderhouden. Een logisch gevolg van de groei van ons bedrijf was de behoefte aan uitbreiding van onze interne IT-capaciteit. Met de toenemende complexiteit van onze systemen en netwerkinfrastructuur ontstond de noodzaak om te investeren in hoogopgeleide technici. Wij kunnen voor onze opdrachtgevers teams opzetten die technische ondersteuning verlenen per telefoon, e-mail en chat. Verder hebben we een aantal zeer gespecialiseerde netwerkbeheerders die het netwerk van hun klanten op afstand bewaken en beheren. Onze services voor de outsourcing van technische ondersteuning worden vooral verleend via onze Offshore Staff Leasing-diensten.