De Filippijnen is de meest gekozen locatie voor callcenteractiviteiten omdat de plaatselijke bevolking het Engels uitstekend en min of meer accentloos beheerst en bovendien zeer servicegericht is.

Outsourcing Klantenservice

Callcenters domineren de Filippijnse outsourcingindustrie, waarbij spraakdiensten in 2010 goed waren voor ruim 70% van de BPO-omzet. De Filippijnen nemen op dit moment de eerste plaats in wat betreft offshore- spraakdiensten. Naar verwachting zal de sterke groei van dit BPO-segment nog minstens tien jaar aanhouden. De verklaring is eenvoudig: Filippino's spreken vloeiend en accentloos Engels en zijn bekend met de westerse woordkeuze en uitdrukkingen. Bovendien is de bevolking sterk servicegericht, zodat de algemene klanttevredenheid toeneemt.

MicroSourcing is geen callcenter in de gebruikelijke zin, maar via onze offshore outsourcing modellen bieden wij wel diensten voor spraakactiviteiten. Gezien de populariteit van Filippijnse spraakdiensten was het een kwestie van tijd voordat ons werd gevraagd callcenteractiviteiten op te zetten. Onze grootste callcenteractiviteit ging in 2007 van start, voor een Amerikaanse leverancier van adressenbestanden. Er werden ruim tweehonderd medewerkers ingezet voor zowel inkomende als uitgaande gesprekken. Verder hebben we teams die zich bezighouden met de outsourcing van wervingsprocedures, waarbij gesprekken met sollicitanten in de VS worden gevoerd vanuit de Filippijnen. Daarnaast hebben we meer traditionele klantenserviceteams die dag en nacht telefonische ondersteuning bieden.